چه فروشگاه سازی را انتخاب کنیم؟

انتخاب یک نرم افزار مناسب فروشگاه ساز ممکن است پیچیده باشد. می بایست ابتدا امکانات و قابلیت های این نرم افزارها را به یکدیگر مقایسه نمایید و بعد فروشگاه ساز مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در زیر لیستی از بهترین فروشگاه سازهای رایگان برای شما آورده ام تا بتوانید راحتتر فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نمایید. طراحی سایت فروشگاهی توسط این اسکریپت های رایگان بسیار ساده می باشد و کافی است دستورالعمل پیاده سازی هر کدام را بروی هاست خود دنبال نمایید.

در این مطلب می خواهیم در مورد ماژول های فروشگاه ساز معروف که در طراحی سایت استفاده می شوند صحبت کنیم . این ماژول ها بیشتر به صورت رایگان است

Prestashop : به راحتی می توانید آن را بر روی هاست خود بارگذاری نمایید. در بخش مدیریتی Prestashop قابلیت های بسیاری از جمله موجودی کالاها، سفارشات، حمل و نقل و مشتریان دارد. پرداخت مشتریان به صورت مستقیم به درگاه بانک ارسال خواهد شد.

 : openCart یک سیستم سبد خرید آنلاین رایگان می باشد که برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده

قابلیت مهم آن این است که مشتریان می توانند بر روی محصولات نظر بنویسند.

Magento: آدرس دهی صفحات آن برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده و قابلیت های بسیاری دارد.

AgoraCart:  توسط Perl/MySQL نوشته شده. یک بخش مدیریت css دارد که به راحتی می توانید ظاهر قالب فروشگاه خود را عوض کنید. AgoraCart قابلیت های بسیاری از جمله تنظیمات نامحدود محصولات و سیستم مالیات بر اساس ناحیه و روش های پرداخت مختلف دارد

Zen Cart : کاربر پسند و رایگان می باشد که تمرکز اصلی آن بر روی فروشندگان و شرکا می باشد. Zen Cart  از روش های پرداخت بسیاری پشتیبانی می کند و سیستم کوپن و تخفیف نیز در آن دیده شده و به آسانی نصب می گردد.

osCommerce: به راحتی می توانید آن را بر روی هاستینگ خود نصب نمایید. همچنین از واحدهای پولی و همچنین پرینت صفحه سفارش پشتیبانی می نماید و همچنین سیستم پشتیبان گیری بسیار آسان دارد.

StoreSprite  : سیستم سبد خرید قدرتمند PHP/MySQL می باشد که به راحتی می توانید آن را بر روی وب هاست خود نصب نمایید. رایگان می باشد اما صفحات دارای فوتر می باشندقابلیت های بسیاری از جمله سیستم محاسبه مالیات، سیستم محاسبه حمل و نقل و سیستم نظردهی و رتبه سنجیhttp://www.ubercart.org/ محصولات می باشد.

Ubercart : مخصوص دروپال می باشد. دروپال یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است. این فروشگاه ساز همچنین از سیستم فروشگاه محصولات دانلود شدنی پشتیبانی می نماید. توسط این فروشگاه ساز می توانید از امکانات پایه دروپال نیز استفاده نمایید.

Open For Business – Apache
کد باز می باشد که دارای نرم افزارهای بسیاری از جمله Open Source ERP, Open Source CRM, Open Source E-Business / E-Commerce, Open Source SCM, Open Source MRP, Open Source CMMS/EAM می باشد.

ZenMagick : یک سیستم اضافه بر Zen Cart میباشد. سیستم مدیریت قالب بسیار قدرتمندی دارد

nopCommerce:سیستم سبد خرید با انعطاف بسیار برای تغییرات دارد. این فروشگاه ساز بر پایه ASP.NET 3.5 و MS SQL 2005پیاده سازی شده. از طریق این فروشگاه ساز می توانید هر نوع کالای فیزیکی و یا دیجیتالی را به فروش رسانید.

tomatoCart  :سیستم سبد خرید اینترنتی جدیدی می باشد که از پایه نرم افزار osCommerce پیاده سازی شده. هدف آنها در نهایت ایجاد بهترین سیستم فروشگاه ساز می باشد. از تکنولوژی های web 2.0 ، Ajax و Rich Internet Applications در آن استفاده شده.

Digistore: که بر پایه osCommerce پیاده سازی شده نرم افزار بسیار مناسبی برای اشخاصی است که می خواهند فروشگاه محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش رسانند

 spree Commerce: سیستم سبد خرید آنلاین کاملا رایگان
Zeuscart : به کاربران این اجازه را می دهد که فروشگاه خود را در سایت راه اندازی نمایند بر پایه PHP/My SQL پیاده سازی شده که بسیار ساده و قدرتمند می باشد.

 Jadasite: یک سیستم مدیریت محتوا و فروشگاه ساز می باشد که به راحتی می توانید از امکانات فروشگاهی و مدیریت محتوای آن استفاده نمایید.

Ecommerce Shopping Cart Software: به صاحبان مشاغل کوچک این امکان را می دهد که کالاهای خود را به صورت آنلاین به فروش رسانند.

VirtueMart: یک فروشگاه ساز بر پایه جوملا می باشد که به شما امکانات بسیاری در راه اندازی فروشگاه آنلاین می دهد.

jCart : سیستم سبد خرید Ajax می باشد که به راحتی قابل نصب می باشد که بر پایه jQuery و PHP می باشددرخواست های کاربر را بدون نیاز به بارگذاری صفحه پاسخ می دهد.

CF Shopkart: سیستم فروشگاه آنلاین Coldfusion می باشد. این فروشگاه ساز Coldfusion کاملا رایگان می باشد که برای ساخت آن 5 سال زمان گذاشته شده.

فروشگاه آنلاین خود را بسازید

  1. یک نام دامنه ثبت کنید.

یک اسم کوتاه، جذاب و آسان برای یادآوری انتخاب کنید. این مورد را در نظر بگیرید که نام دامنه شما باید منحصر به فرد باشد. یک شرکت ثبت دامنه معتبر انتخاب کنید و شروع به جستجو نام های مورد نظر خود کنید. ممکن است نام انتخابی شما قبلا ثبت شده باشد. با کمی خلاقیت با اضافه کردن یک کلمه کوتاه به آن، یک نام جدید ایجاد کنید. بسیاری از شرکت های ثبت دامنه نیز پیشنهادات خوبی مشابه نام شما ارایه می دهند.

  1. یک سرویس میزبانی وب (هاست) انتخاب کنید

باید در این انتخاب دقت لازم را داشته باشید چون لازم است فروشگاه شما با سرعت بالا و بدون مشکل برای کاربر نمایش داده شود تا بتوانید فروش خوبی داشته باشید. شرکت هایی وجود دارند که به صورت رایگان این خدمات را به شما ارایه می دهند ولی برای داشتن فروشگاه آنلاین لازم است از خدماتی که نیاز به پرداخت هزینه هستند استفاده کنید به دو دلیل:

برای توسعه فروشگاه آنلاین خود نیاز به افزایش فضای مناسب دارید، سرویس میزبانی را باید انتخاب کنید که امکان سفارش سازی برای سرویس هایی که برای برنامه نویسی فروشگاه خود انجام می دهید داشته باشد.

  1. طراحی وب سایت

طرح وب سایت فروشگاه باید به صورتی باشد که محصول را به خوبی به مشتری نمایش دهد. نیاز به افکت و طرح خاصی برای فروشگاه نیست و یک طرح ساده به مشتری برای انتخاب و خرید آسان تر بیشتر کمک می کند. از رنگ و فونت های محدود برای وب سایت فروشگاهی خود استفاده کنید.

  1. انتخاب نرم افزار فروشگاه ساز

یکی از مهمترین مراحل انتخاب درست یک نرم افزار فروشگاه ساز است که لازم است زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد انتخاب این نرم افزار داشته باشید زیرا انتخاب شما نقش مهمی در خرید مشتریان و موفقیت شرکت شما خواهد داشت.

فروشگاه سازی را باید هم نیاز امکاناتی که شما برای فروش نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد و هم مشتری بتواند یک خرید آسان و مطمین انجام دهد.

  1. ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی

یکی از روش های آسان برای خرید اینترنتی، روش پرداخت آنلاین است که امروزه بیشتر کاربران این روش را انتخاب می کنند. باید مطمین ترین درگاه اینترنتی را برای فروشگاه خود انتخاب کنید.

استفاده از شبکه های اجتماعی برای افزایش فروش

سعی کنید از شبکه های اجتماعی برای افزایش فروش خود استفاده کنید. شبکه های اجتماعی سریعترین راه برای دسترسی به مخاطبان بسیار است. با آپلود عکس محصولات خود و ترقیب آنها به مشاهده فروشگاه خود می توانید فروش شما را در حد زیادی افزایش دهد بدون نیاز به پرداخت هزینه.

جذب و حفظ مشتریان

  1. فروشگاه ساز خود را به شبکه های اجتماعی متصل کنید. امکان لایک و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی رو در فروشگاه ساز آنلاین خود قرار دهید.

مشوق هایی را برای مشتریان خود ارایه دهید و تخفیف و یا هدیه رایگان برای کسانی که شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، قرار دهید.

مطمین باشید که اطلاعات خود را به روز نگه می دارید.

  1. ارسال ایمیل به مشتریان

محصول جدید، امکانات جدید و تخفیف های فروشگاه خود را از طریق ایمیل به اطلاع مشتریان خود برسانید. سعی کنید از مطالب مفید استفاده کنید. ارسال مطالب تکراری و خسته کننده باعث می شود تا اعضا از عضویت خبرنامه خارج شوند.

 

ماژول هایی که در بالا ذکر شده است هر کدام مزایا و معایبی دارد ف وب سایت های فروشگاهی پروفی شاپ با ترکیب بهترین امکانات ماژول ها این امکان را به مشتریان میدهد تا در صورت نیاز به یک ماژول خاص با کمترین هزینه و زمان مناسب آن را پیاده سازی کند .